2024. jan. 23.

Télből a tavaszba! Indulás Barcelonába!

Január 14-én éjszaka kinn röpködtek a mínuszok, az autónkra vastag dér rakódott, az óránk pedig fél háromkor csörgött. Mindezek ellenére, a kötelező kávénk után szemünkből hamar elszállt az álom. Tudtuk, néhány órával később, egy kedvesebb klíma és egy új világ fogad minket. A katalánok fővárosába, Barcelonába indultunk.

Reggeli fényáradat és a Balaton

Kis kocsinkkal az éjszakai sötétségben szinte faltuk a kilométereket. Ferihegyre érve a becsekkolás olajozottan működött, így a beszállás előtt picit szusszanni tudtunk a rapid reggelt követően. Épp csak elrugaszkodtunk a nagy gépmadárral, alattunk a Balaton körvonala rajzolódott ki, miközben a felkelő Nap első fényei kékes, lilás, narancsos árnyalatba borították az eget. Csodásabb kezdetet nem is remélhettünk volna. Sajnos, innentől a landolás pillanatáig a felhők vették át az uralmat, azért az utolsó percekben mégis, néhány képkockát megpillanthattunk a Földközi-tenger aprónak látszódó, fehérre festett tarajos hullámaiból. A reptéren viszonylag gyorsan átverekedtük magunkat és egy HÉV szerű elővárosi vonattal indultunk az ismeretlenbe, amit később, a sűrűn átszőtt metróhálózatra cseréltünk. 11.80 Euróért egy olyan tízes gyűjtőt vásároltunk, amiből egy jegyet maximum háromszori átszállással, 75 percig használhattunk. Minden elektronikusan működött. A kapuknál egyszerűen csak csippantani kellett, majd mehettünk. Az ottlétünk alatt a város tömegközlekedéséből egyedül a földalattit vettük igénybe, de ez is bőven elég volt. 12 vonalának, 166 km-én, 198 megállót számolhatunk össze. Halkan említeném, a fővárosunk metrójának 39,4 km-én, 52 állomás található.
Arc de Triomf

A föld alá merülve ért minket az első kisebb sokk! Úgy éreztük, mintha egy Európán túli harmadik világi országba csöppentünk volna. Az egykori gyarmatokról valamint, az arab, fekete afrikai országokból bevándorolt népek keveredése hirtelen meghökkentett mindkettőnket. Félni nem féltünk, az olvasottak, hallottak alapján a tolvajok elleni félsz mégis gyorsan óvatosságra intett minket. Ez akkor csúcsosodott ki, mikor egy gyerekseregből álló arab család egyik lurkója nyúlkálni kezdett a kabátzsebem felé. Szerencsénkre figyelmes anyuka hamar kapcsolt és bocsánatot kérve húzta el a fiát. Az öt napunk alatt más incidens nem történt velünk, a kultúrsokk akklimatizálódását pedig hamar megugrottuk. A másik érdekesség a metró alagút mennyezetén rögzített sín, ahonnét az áramszedők a számukra fontos energiát nyerik.

A városlátogatást a Ciutadella Park előtt lévő, a párizsi Diadalívhez hasonlító, Arc de Triomf kapuján áthaladva kezdtük. Ott, egy autómentes, művészekkel, gyerekzsivajjal teli, pálmafákkal szegélyezett, napsütötte sétálóutcán találtuk magunkat.  Az utca végén lévő park egyszerűen maga volt az édenkert. Épp csak január derekát karcoltuk, a szabadban virágzott a japánbirs, narancsok, mandarinok sárgállottak a fákon sőt, fűtetlen pálmaházban egy pici ananászt is felfedeztünk. Fiatal párok csónakáztak a kis tavon, vadludak úszkáltak a vízben, a helyiek meg egy kör alakú színpadon latin táncot roptak. Ekkor már delet kongattak, gyomrunk biológiai órája sem bírta tovább. Levonultunk a kikötőbe, ahol az egyik étteremben kalóriával vérteztük fel magunkat, utána pedig sütkéreztünk a ringó vitorlások mellet egy padon.
Barcelona Aquarium

A tumultus elkerülése miatt belépőjegyeinket előre, online vásároltuk, így mire kettőt ütött az óra, átléptük az tengeri akvárium bejáratát. Ott, egy olyan víz alatti világ várt ránk, aminek látványát hosszú lenne felsorolni. Többek közt láttunk mini cápakeltetőt, több méteres kifejlett példányait, murénát, ráját, tokhalat, csikóhalat. A legnagyobb show-t talán a magukat produkáló pingvinek adták. A látogatás végeztével már eléggé megpilledtünk. Ne feledjük, fél három óta talpon voltunk, így a szállásunkra utaztunk, hogy némi pihenő után belevessük magunkat az esti Barcelonába és az első borkóstolóba. Folyt köv.